۲۱ آبان ۱۳۸۳، ۱۱:۴۴

آيت‌الله صافي گلپايگاني:

وظيفه همه ما دفاع از اسلام و دفع تهاجمات فرهنگي بيگانگان است

آيت‌ا لله ‌صافي گلپايگاني طي پيامي‌ به همايش مسؤولان حسينيه‌هاي شهداي قم، وظيفه همه را دفاع از اسلام و دفع تهاجمات فرهنگي بيگانگان دانست.

به گزارش خبرنگار " مهر" در قم متن كامل اين پيام بدين شرح است : و لا تقولوا لمن يقتل في سبيل الله اموات بل احياء و لكن لا تشعرون . تاريخ پر افتخار عالم اسلام مشحون از فداكاري‌ها و جانبازي‌هاي قهرمانان بزرگي مي‌باشد كه براي حفظ كرامت انسانيت و حدود و ثغور مادي و معنوي دين مقدس اسلام، جان خود را فدا نموده و شربت گواراي شهادت را نوشيدند. عالم اسلامي‌و بشريت مديون خون‌هاي مقدس و پاك آنها مي‌باشد. اوج مقام رفيع شهادت و بلندترين قله و درجه آن كه ما فوق آن قابل تصور نيست، همان مقامي‌است كه بزرگ افتخار بندگان برگزيده خدا سيد الشهدا، ابوالاحرار، امام حسين(ع) آن را حايز گرديد و همگان را به فداكاري و ايثار در راه دين و مقاومت در برابر كفر و باطل و حمايت از حق و اباء از تسليم به طواغيت و مستكبران و حفظ شرف و عزت و كرامت آدميت راهنما و پيشوا گرديد.

امت شيعه افتخار دارد و نزديك چهارده قرن است از آن ايمان و استقامت و نفي ظلم و استضعاف با برنامه‌هاي ياد بود و تكرار ياد آن در طول سال و مخصوصاً در ايام محرم و صفر و در منابر و سخنراني‌ها و فرصت‌هاي ديگر گرامي‌داشته، و اين فرهنگ شهادت و مقدم داشتن مقامات معنوي و حقيقي را بر مقاصد حيواني را زنده نگاه داشته و خود را به آن وابسته مي‌داند. هزاران تكايا و حسينيه‌هاي با شكوه به نام آن بزرگ شهيد آل محمد(ص) تأسيس و به جهانيان اعلام مكتب مي‌‌نمايند كه نمونه‌اي از آن، استقبالي بود كه مردم ما و جوانان و نوجوانان عزيز ما در جنگ تحميلي از خودنشان دادند. وظيفه نسل حاضر و همة ما، حفظ پيمان روحيه ايمان و شهادت پذيري و آمادگي براي دفاع از اسلام و ثغور اسلام و همچنين دفع تهاجمات فرهنگي بيگانگان است. اكنون اسلام و كفر در همه جاي جهان در برابر هم قرار گرفته و ما در جنگ فرهنگي و مطبوعاتي و تبليغاتي با دشمنان اسلام و سعادت بشر هستيم.

وظايف همه، مخصوصاً مسؤولان و جوانان عزيز بسيار سنگين است. بايد در برابر اين هجوم كه به اسم‌هاي گوناگون، با ترويج موسيقي و ابتذال و اشاعه فساد و اختلاط زن و مرد به اسم آزادي و جامعه مدني لائيك و به اسم‌هاي ديگر جريان دارد و از داخل و خارج تخريب مي‌نمايند و هويت اسلامي‌ما را هدف قرار داده‌اند همه با بيداري و هشياري و اتحاد اسلامي‌از ارزش‌هاي مقدس دفاع نماييم و در نصرت اسلام كوتاهي نكنيم .

ان‌تنصر‌الله ينصركم. والسلام عليكم و رحمه‌الله
کد خبر 129152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha