۱۱ مهر ۱۳۸۳، ۸:۳۴

عضو مجلس خبرگان رهبري:

وضعيت عرضه كتابهاي شيعي در جهان مطلوب نيست

بدترين نوع عرضه كتاب در جهان امروز عرضه كتابهاي ديني و شيعي است.

به گزارش خبرنگار " مهر" در قم، آيت الله  محسن اراكي، نماينده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبري ضمن بيان مطلب فوق گفت: ما مهم ‌ترين و ضروري‌ ترين مقوله‌هاي فرهنگي جهان معاصر را در اختيار داريم، ولي بايد آنها را در روش‌ها و قالب‌هاي درست و با بياني زيبا به جهان عرضه كنيم.

وي كه در جشن فارغ‌التحصيلان دانش‌آموختگان مؤسسه آموزشي ـ پژوهشي امام خميني(ره) سخن مي‌گفت افزود: تعامل فرهنگي ما با جهان غرب يك ضرورت است و ما ناچار به برقراري اين تعامل هستيم، ولي بايد بر اساس منطق و شناخت و اصول خودمان اين تعامل را برقرار كنيم تا زيان نبينيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين كه متأسفانه تعامل ما با غرب هم اكنون به شكل غلطي صورت مي‌گيرد تصريح كرد: حوزه‌هاي علميه بايد براي تصحيح اين تعامل غلط پيشتاز باشند.

وي ضمن ابراز نفي تعامل انفعالي و يكسويه جهان غرب با جهان اسلام گفت: ما نبايد اجازه بدهيم دلالان كالاهاي فرهنگي غرب كالاي فرهنگي ما را بي‌اعتبار جلوه دهند. اراكي، با اعلام اين كه ما به هيچ وجه نبايد تعامل فرهنگي بر اساس برتري نژاد غربيان را بپذيريم ابراز داشت : حضور ما در جوامع فرهنگي و علمي امروز جهان شناخته شده نيست.

وي همچنين خواستار شناسايي استعدادهاي حوزه علميه در زمينه مسايل ديني و فرهنگي شد و ادامه داد: به رغم تمام مانع تراشي‌ها و سنگ ‌اندازي‌هاي غربيان، امروز جامعه، بيش از هر زمان ديگري تشنه علوم و معارف انبياء و قرآن كريم است.

نماينده سابق مقام معظم رهبري در لندن در ادامه با بيان اين كه هويت ما، حضرت ولي عصر(عج) است گفت : همه بايد تلاش كنيم تا در جهت تحقق اين هويت آرماني بزرگ وظيفه ‌مان را به درستي انجام دهيم.

وي همچنين گفت : امروز مناقشات فرهنگي بسياري در جهان وجود دارد و حوزويان بايد پرچمدار و سرباز جبهه اسلام در اين مناقشه باشند.
کد خبر 116762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha