۲ شهریور ۱۳۸۳، ۱۸:۰۵

وزير آموزش و پرورش در بخشنامه اي بر عدم دريافت وجه اجباري در مدارس تاكيد كرد

مرتضي حاجي، طي بخشنامه اي به سازمانهاي آموزش و پرورش سراسر كشور، مجددا تاكيد كرد: دريافت كمك از متقاضيان ثبت نام بايد با اطلاع رساني نيازهاي مدرسه و بدون تعيين رقم باشد و به هيچ وجه نبايد شرطي براي پذيرش و ثبت نام دانش آموزان تلقي گردد.

به گزارش خبرگزاري مهر، به نقل از روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، در اين بخشنامه آمده است: ولي محترمي كه آمادگي هيچ گونه كمك مالي به مدرسه را ندارد همان اندازه محترم و عزيز محسوب مي شود كه ولي محترم ديگري كه رقم كلاني را به مدرسه كمك مي كند.

طبق بند 2 اين بخشنامه، شركت در كلاسها و فعاليت هاي فوق برنامه نيز كاملا داوطلبانه است و اين مورد نيز نبايد به صورت الزامي مطرح گردد.

وزير آموزش و پرورش در بند سوم اين دستور العمل سازمانهاي آموزش و پرورش استانها را مكلف كرده است.چنانچه وقت فراغت مدرسه در اختيار برنامه هاي مكمل آموزشي است.

حاجي تاكيد كرده است: به وضوح و شفافيت كامل به اوليا اطلاع رساني شود كه اولا ثبت نام در آن برنامه كاملا اختياري است و ثانيا حساب آن از ثبت نام در برنامه درسي مدرسه جداست.

وي در پايان يادآور شده است: اطمينان دارم در موارد محدود طرح شده نيز بيشتر، ضعف اطلاع رساني موجب سوء تفاهم شده و به واقع همكاران گرامي به ظاهر و روح قوانين به طور كامل پاي بند هستند اما در عين حال عليرغم خواست دروني ناگزير تاكيد مي كنم. كارشناسان بازرسي سازمان و ادارات تابعه موظف هستند و در فرصت باقي مانده ثبت نام مرتبا و به طور ناشناس مدارس را بازديد و بر ثبت نامه نظارت و با موارد تخلف احتمالي نيز به فوريت برخورد انضباطي نمايند و در موارد مقتضي به هيات رسيدگي به تخلفات اداري ارجاع و از نتيجه بازرسي وزارتخانه نيز مطلع شود.

گفتني است در ابتداي اين بخشنامه عنوان شده است: علي رغم توصيه موكد و مكرر در خصوص رعايت رضايت كامل اوليا از دريافت كمكهاي مردمي موضوع ماده 11 قانون شوراي آموزش و پرورش، متاسفانه گزارشهايي از تعداد اندكي از مدارس كه اين مهم را به خوبي مورد رعايت قرار نمي دهند دريافت مي گردد كه دستاويزي براي براي زير سوال بردن تلاشهاي مومنانه انبوه همكاران فرهنگي و به ويژه مديران عزيز مدارس مي گردد.

 

کد خبر 106249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha