۲۵ مرداد ۱۳۸۳، ۱۱:۴۸

علي لدني در گفت و گو با "مهر":

فيلمبرداري فصل هاي روح تا مهر ماه پايان مي يابد

فيلمبرداري مستند - داستاني " فصل هاي روح " به كارگرداني آگه بنايي تا مهر ماه امسال پايان مي يابد.

علي لدني، تهيه كننده فيلم " فصل هاي روح " در گفت و گو با خبرنگار سينمايي "مهر" ضمن بيان اين مطلب گفت:  اين فيلم از دو بخش مستند و داستاني تشكيل شده است كه در حال حاضر ما در صدد فيلمبرداري بخش مستند آن هستيم. به همين منظور به استان هاي شيراز، اصفهان، چهار محال و بختياري، يزد و كهكيلويه و بوير احمد سفر كرده ايم و با شناسايي لوكيشن هاي مورد نظر به زودي گروه به استان چهار محال و بختياري و سپس يزد سفر مي كند تا فيلمبرداري اين بخش آغاز شود. بر اساس پيش بيني انجام شده كل مرحله فيلمبرداري تا حدود يك ماه ديگر به طول مي انجامد و بخش داستاني در اواخر اين مرحله ضبط خواهد شد.
وي همچنين خاطر نشان كرد:  بخشي از اين فيلم به وسيله افزودن جلوه هاي ويژه به تصاوير ارايه خواهد شد. به اين مفهوم كه در راه افزايش سطح كيفي بيان تصويري فيلم در جهت تبديل رنگها به يكديگر، حركت فيلم در زمان گذشته و حال و و ديگر آرايه هاي تكنيكي از جلوه هاي ويژه كامپيوتري استفاده خواهد شد تا  بناها و ميراث فرهنگي و تاريخي كشور از زيبايي بصري بيشتري برخوردار گردد. اين بخش در حال حاضر به وسيله يك گروه ساخت انيميشن و جلوه هاي تصويري با عنوان " آرين "  در حال انجام است.
لازم به ذكر است  فيلم مستند - داستاني " فصل هاي روح "  به مقايسه فرهنگ شرق و غرب مي پردازد و نگاهي به زندگي پرهياهوي صنعتي - ماشيني دارد. همچنين در اين اثر مساله بافت اقليمي تاثير فرهنگ و آداب و رسوم انسانها در شكل گيري مفاهيم مختلف مطرح مي شود و فيلم نگاهي به نمادهاي كهن ايراني دارد كه در ميراث مختلف فرهنگي به چشم مي خورد.

کد خبر 103648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha