۱۴ مرداد ۱۳۸۳، ۱۲:۰۲

سرهنگ چيت فروش در گفتگوي اختصاصي با « مهر » :

« بابايي » جدا از ولايت معني نداشت

« بابايي » جدا از ولايت معني نداشت

شهيد بابايي با طراحي و تشكيل قرار گاه رعد، خالق سيستم و تفكر بسيجي در دل ارتش شد . او با گزينش و شناخت از نيروها و جمع كردن آنها در اين قرارگاه با محوريت تفكر بسيجي به هدايت جنگ مي پرداخت .

سرهنگ خلبان حسين چيت فروش عضوگروه مشاوران فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران ويكي از نيروي تحت امر شهيد بابائي در گفت وگو با گروه دفاع مقدس خبرگزاري مهر گفت : من شهيد بابائي را بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به علت اينكه از چهره هاي انقلابي و شناخته شده پايگاه اصفهان بود مي شناختم ولي ارتباط و مشاوره من با ايشان از ابتداي سال 62 بود وقتي كه به پايگاه مهرآباد تهران آمدند.

وي افزود :  شهيد عباس بابايي را همانند ديگر شهدا مي توان از منظر و زواياي مختلفي بررسي كرد . يكي از خصوصيات اين شهيد اين بود كه چون مي خواست در راه خدا قدم بردارد درنتيجه خيلي از كارهايش را در خفي انجام مي داد.  بابايي قدمي براي خودش برنمي داشت . براي گرفتن مقام و منصب كاري نمي كرد . چراكه اومي خواست زندگيش براي خدا باشد . كارهايي كرده است كه حتي از ديد همرش پنهان است . دوستانش از آن مطلع نيستند . بابايي مي خواست خالص خالص باشد . 99 درصد را نمي خواست او مي خواست صد در صد خدايي باشد .

خلبان چيت فروش گفت : هرساله در سالگردها و مراسم ها تحليل هايي در مورد زهد و تقوا ، ساده زيستي ، برخورد در محيط كار و با قشر مستضعف و خصوصيات اخلاقي شهيد بابايي انجام مي شود ويا در مورد ارتباط با شهيد صدوقي حرف هاي بسياري مي زنند ولي من مي خواهم به زاويه اي از زندگي بابائي بپردازم كه در اين چند سال بعد از شهادتش كمتر به آن توجه شده است . بابايي شناخت عميق از وضعيت جهاني در مقابل انقلاب داشت .او در مقابل فشارهايي كه توسط استكبار جهاني عليه ايران اعمال مي شد عكس العمل نشان مي داد.

وي افزود : در بدو انقلاب و روزشمار انقلاب،استكبار با فشارهايي كه عليه انقلاب اعمال مي كرد قصد سرنگوني انقلاب را داشت فقط در مقاطع مختلف وضعيت تغيير مي كرد . در جنگ نيز تصميم داشت تمام مراكز توليد و صادرات نفت و گاز ايران را مورد حمله قرار داده تا سبب سرنگوني نظام جمهوري اسلامي شود . در اين موقعيت لازم است كه در قشر نظامي كسي با درك واقعي وجود داشته باشد ؛ كسي كه وصل به ولايت و سيستم باشد، تا در ابعاد خودش ضمن شناخت از سياست ها و تاكتيكهاي رقيب  بتواند فراخور سياست و تاكتيك در حال تغيير دشمن مديريت و فرماندهي كند . شهيد بابايي يكي از اين افراد بود .

سرهنگ چيت فروش در ادامه گفت : شهيد بابائي در اين وضعيت، با تشخيص اين مطلب كه سياست دشمن براين قرار گرفته است كه نفت و گاز ما را مورد تهديد قرار بدهد ، در حداقل زمان ممكن در قالب بروكراسي موجود ظرف 48 ساعت كل سطح پدافند كشور را براي مقابله با اين تهاجم جابجاكرد . اين جابجايي عظيم و اقدامات صورت گرفته به مديريت و فرماندهي و رهبري فوق العاده و خاصي در غالب مكتوب ، دستورات، اجرا و پشتيباني و استقرار نياز دارد كه بابايي اين خصوصيات را داشت .

عضوگروه مشاوران فرمانده كل ارتش گفت : شهيد بابايي در راستاي يك نيروي هوايي انعطاف پذير تاكتيكي مي توانست به سرعت سايت ها و مواضع را جابه جا كند تا مورد شناسائي دشمن قرار نگيرد . از اين رو خالق و طراح جائي شد به نام قرارگاه " رعد " . فلسفه وجودي اين قرارگاه اين بود كه در غالب يك سيستم ، نيروها بتوانند طرح ها را باسرعت به اجرا در آورند .

وي افزود : بابايي با طراحي و تشكيل قرار گاه رعد، خالق سيستم و حالت و تفكر بسيجي در دل ارتش شد . او با گزينش و شناخت از نيروها و جمع كردن آنها در اين قرارگاه با محوريت تفكر بسيجي به هدايت جنگ مي پرداخت . بابايي مي دانست كه موثرترين راه مقابله با دشمن اين است كه قدرت موشك ، هواپيماي F14 و يا هرتجهيز نظامي ديگر بايد با تفكر بسيجي بكار گرفته شود چراكه هرنوع موشكي كه بخواهيد استفاده بكنيد دشمن برتر از آن را دارد ، هرهواپيمايي كه داشته باشيد دشمن پيشرفته تر از آن را دارد .  عراق در جنگ توسط شرق و غرب  تجهيز به انواع ادوات نظامي و پيشرفته مي شد. تنها چيزي كه تنوانست در مقابل اين همه تجهيزات مقابله كند تفكر بسيجي بود . اين را شهيد بابايي به خوبي درك كرده بود .

خلبان چيت فروش گفت : بابايي يك شخصي بود كه طراحي و برنامه ريزي و مديريت جنگ را با شناخت از پنتاگون و نظام جهاني عليه ايران و تجهيزات داخلي انجام مي داد . تمام آن چيزهايي كه به اسم نيروي هوايي تاكتيكي و انعطاف پذير ، واكنش سريع و نفوذ در عمق دشمن و تمام آن فاكتورهايي كه امروزه در دانشكده هاي نظامي دنيا تدريس مي شود ، اين بسيجي در عالي ترين سطح در جنگ طراحي و اجرا كرد . تاسيس قرارگاه رعد ، پدافند كشور، طراحي پدافند غير عامل ، طراحي وسيع به فراخور تاكتيك دشمن در مقاطع مختلف ، ومواردي از اين دست .

وي افزود : مديريت شهيد بابايي در كارها و طراحي همه اين اقدامات را بايد از زاويه عاشق و معشوق بررسي كرد . تمام پرسنل نيروي هوايي با هرنفكر و نگرش با نگاه عاشقانه به بابايي مي نگريستند . وقتي كه عشق به وجود آمد خيلي از مسائل را تحت الشعاع قرار مي دهد . افراد متعددي ، با تخصص هاي گوناگون و با طرز تفكرهاي مختلف عاشق بابايي بودند. درنتيجه هر چيزي مي گفت انجام مي دادند . و دستوراتش را همچون وحي مي پذيرفتند . كه اين جاذبه ريشه در متن سليس اسلام و شيعه دارد .

سرهنگ خلبان چيت فروش در مورد رابطه شهيد بابايي با حضرت امام (ره) گفت : تنهاكسي و تنها حرفي كه مي توانست بابايي را مورد تاثير قرار دهد حضرت امام ( ره ) و سخنان ايشان بود . عشق و اميدش امام بود . درك او از امام همانند درك يك عاشق از معشوقش بود. هرزمان كه مي خواست عده اي را هدايت كند و يا عمليات بزرگي را انجام دهد به ديدار امام مي رفت . همه كارهايي كه انجام مي داد به عشق امام بود . بابايي جدا از ولايت معني نداشت . 

وي در پايان در مورد شهادت بابائي گفت : بابايي همه را براي وقوع چنين حادثه اي آماده كرده بود . نگاهش بلند مدت بود . حتي چند روز قبل از شهادتش در تماس تلفني به همسرش كه در حج به سر مي برد گفته بود كه  در كنار خانه خدا از خدا بخواه كه تحمل و صبرت را زياد كند  . بابايي براي ما حالت محوريت داشت. وقتي خبر شهادتش را شنيدم احساس كردم اين ستون و محور از بين رفته است .

کد خبر 100555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha