۲۵ مرداد ۱۳۸۳، ۱۴:۱۳

رييس مجلس شوراي اسلامي در همايش " آزادگان ذخاير انقلاب " :

مجلس به مردم دلسوز انقلاب اطمينان مي دهد كه مدافع ارزشهاي انقلاب و نظام باشد

غلامعلي حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي در همايش " آزادگان ذخاير انقلاب " تاكيد كرد: مجلس به مردم و دلسوزان انقلاب اطمينان مي دهد كه مدافع ارزشهاي انقلاب و نظام باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني "مهر"  حداد عادل خطاب به آزادگان گفت :  مجلس هفتم ارزش هاي شما را در نظر دارد و وجود آزادگان  نماينده  نشانه آزادگي مجلس هفتم است  ما تلاش خواهيم كرد  به وظيفه قانوني خود عمل  كنيم و اطاعت از راه امام و مقام معظم رهبري انتظار همه دلسوزان به انقلاب  از مجلس هفتم است.

وي افزود: ملت به شما افتخارمي كند همانگونه كه به شهدا و جانبازان و رزمندگان افتخار مي كند و شما ثابت كرديد ايراني تن به ذلت نمي دهد  و براي دفاع از انقلاب اسلامي  مي رزمد و تسليم دشمن نمي شود .

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مبارزه مسلمانان عراق با دشمنان و اشغالگران در عراق گفت: همه براي سربلندي اسلام  قيام كرده اند و در برابر دشمن " نه " گفته اند  و سخن آنها و سخن همه مردم ايران وآزادگان پيام امام حسين (ع) است كه " هيهات من الذله " .

وي ابراز اميدواري كرد كه ملت ستمديده عراق  از سلطه جنايتكاران و اشغالگران رهايي پيدا كند و نظام جمهوري اسلامي ايران هم با استفاده از فرزندان خود به سوي پيشرفت گام بردارد.

حداد عادل با اشاره به ورود آزادگان به ميهن اسلامي پس از رحلت حضرت امام (ره) گفت: حسرت ديدار امام (ره) بر دل آزادگان ماند و مي توانم بگويم كه حسرت ديدار آزادگان هم بر دل امام ماند.

رييس مجلس شوراي اسلامي تفاوت " آزاد " و " آزاده" و " آزادي" و " آزادگي " را بر شمرد و گفت: آزاد كسي است كه ديگران براو مسلط نباشند اما آزاده كسي است كه برخود مسلط باشد ،  آزاده كسي است كه اسير خود نباشد . ممكن است كسي اسير ديگري باشد ولي همچون برخورد مسلط است آزاده باشد.

وي خطاب به آزادگان گفت : هواي نفس و لذات دينوي  بر شما مسلط نشده و شما را نفروخته  بود و آرمانهاي معنوي شما را به خود جلب كرد و لو اينكه آزاد نبوديد و اسير بوديد و ملت ايران نام حقيقي شما را به شما ناميد.

حداد عادل گفت: شهدا ، جانبازان ، مفقود الاثرها ، رزمندگان وخانواده هاي آنها و كساني كه با رژيم  ستم شاهي مبارزه كردند نيز آزاده اند . آزادگان ميراث 8 سال دفاع مقدس و ياد آور ايثار و رشادتند  و حضور آنها نشانه نداي ارزشهاي معنوي است.

رييس مجلس شوراي اسلامي خطاب به آزادگان گفت: شما بايد با تجهيز به علم ودانش انقلاب و نظام را همراهي كنيد.

وي از آزاده مرحوم ابوترابي و فضايل وي ياد كرد و گفت: مرحوم ابوترابي هرگز از ياد نمي رود.

کد خبر 103755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha