۱۹ مرداد ۱۳۸۳، ۱۶:۴۲

در پايان مذاكرات خرازي و قصوري :

ايران و پاكستان بر تعميق و استحكام هر چه بيشتر روابط دو كشور تاكيد كردند

در مذاكرات امروز وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و پاكستان دو طرف پيرامون آخرين وضعيت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه اي و بين‌المللي گفت‌وگو و تبادل نظر كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر ،  خرازي و خورشيد احمد خان قصوري در اين مذاكرات در خصوص اوضاع افغانستان و راههاي همكاري نزديك‌تر دو كشور، آخرين وضعيت خط لوله انتقال گاز ايران به دو كشور پاكستان و هند و شيوه ‌هاي سرعت بخشيدن و اجراي سريعتر اين پروژه و همچنين تحولات بين المللي گفتگو كردند . 

وزيران خارجه دو كشور اراده عالي ايران و پاكستان را مبني بر تعميق و استحكام هر چه بيشتر مناسبات دو كشور همسايه اعلام ، اعلام و آن را موجب پيشرفت سريعتر تفاهمات في‌مابين بر شمردند.

دو طرف در اين ديدار بر تداوم و تقويت افزايش تماس‌ها و رفت و آمدها در سطوح مختلف به منظور اجراي هر چه بهتر توافقات دو كشور تاكيد كردند.

وزير امور خارجه پاكستان با تصريح اينكه مناسبات ايران و پاكستان همواره برجسته و علايق مشترك و پيوندهاي مردمي از نقاط حاءز اهميت اين روابط مي‌باشد، اهميت افزايش همكاري و تفاهم في‌مابين را مورد تاكيد قرار داد.

وي اظهار داشت: روابط تهران و اسلام آباد ظرفيت‌هاي بسياري دارد و جهان امروز فعاليت بيشتر براي گسترش همكاري را ضروري كرده است.

قصوري با تاكيد بر علاقمندي پاكستان براي افزايش همكاريهاي تجاري و بازرگاني و تقويت ارتباط بخش‌هاي خصوصي، عزم دو كشور براي رفع موانع و تنظيم ساز و كارهاي مناسب را گامي مثبت و ارزنده ارزيابي كرد.

 خرازي در اين مذاكرات تصريح كرد: تهران مناسبات برجسته و خوب با اسلام آباد را دنبال مي‌كند و روابط دو كشور نمونه خوب روابط ميان دو ملت و دو دولت بوده است.

وزير امور خارجه‌ كشورمان با اشاره به روابط خوب سنتي و تاريخي ايران و پاكستان، منافع مشترك دو كشور را مورد تاكيد قرار داد و افزايش تبادل نظر پيرامون موضوعات مختلف منطقه‌اي را موجب تداوم اين روند سازنده دانست و آن را مفيد خواند.

خرازي  افزايش همكاريهاي اقتصادي و تبادلات بازرگاني را از موضوعات مهم مورد توجه كشورمان دانست.
دكتر خرازي ايجاد بستر مناسب براي تقويت فعاليت‌ بخش‌هاي خصوصي، شكل‌دهي مناسبات اقتصادي چندجانبه و زمينه سازي برقراري تجارت آزاد ميان دو كشور را به عنوان گامهايي كه تهران و اسلام آباد در روند رو به توسعه همكاريها بايد مورد توجه قرار دهند نام برد.

کد خبر 102160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha