۱۹ مرداد ۱۳۸۳، ۱۷:۳۵

هفته نامه جينز ديفنس :

كره شمالي در توليد تسليحات پيشرفت كرده است

عليرغم تلاش هاي پي در پي آمريكا براي خلع سلاح كره شمالي، گزارش ها حاكي است كه پيونگ يانگ همچنان تسليحات خود را افزايش مي دهد.

به گزارش خبرگزاري مهر هفته نامه انگليسي زبان  "جينز ديفنس"   (JanesDefence)  كه در انگلستان با تمركز بر مسائل دفاعي، نظامي و اطلاعاتي منتشر مي شود نوشت :  كره شمالي در مورد مسائل دفاعي به شدت رشد كرده است و به زودي دو سيستم جديد موشك هاي بالستيك را به كار خواهد گرفت.

در ادامه اين گزارش آمده است كه كره شمالي تسليحاتي را ساخته است كه حداقل 2500 كيلومتر برد دارد و براي كشتي هاي زيردريايي و زميني استفاده مي شود.

كره شمالي براي ايجاد اين سيستم جديد، از تكنولوژي روسي استفاده كرده است . به نوشته جينز ديفنس ، سيستم ديگري طيف زميني موشك هاي بالستيك را از 2500 تا 4000 كيلومتر برد استفاده مي كند . اين نوع نيز كه از تكنولوژي روسي استفاده كرده است در دهه 1960 ميلادي در نيروي دريايي اين كشور استفاده مي شده است.

كره شمالي هم اكنون به تكنولوژي دهه 60 روسيه دست يافته است . در آن زمان اين موشك ها توسط زيردريايي هايي با سوخت هسته اي به خارج حمل مي شده است.

عليرغم آنكه واشنگتن با استفاده  از روش هاي مختلف در پي خلع سلاح كره شمالي است، اما به نظر مي رسد در اين امر نيز مانند بسياري امور ديگر ناكام مانده است  زيرا موشك هاي مذكور از تكنولوژي بالايي برخوردارند به طوري كه كره شمالي مي تواند از آنها به راحتي استفاده كند  و سيستم دفاعي خود را توسعه دهد.

در سال 2003 " لوال جكوبي" از فرماندهان نيروي دريايي آمريكا به كنگره اين كشور گزارش داده بود كه كره شمالي داراي موشك هايي است كه مي تواند به راحتي خاك آمريكا را مورد حمله قرار دهد.

کد خبر 102033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha