۱۹ مرداد ۱۳۸۳، ۱۱:۳۸

با توجه به زير سوال رفتن اعتبار و حيثيت حزب كارگر؛

گاردين: دوستان قديمي و نزديك بلر وي راترك كردند

برخي از قديمي ترين و نزديك ترين متحدين ايدئولوژيك توني بلر نخست وزير انگليس حمايت خود از وي را براي رياست حزب كار منتفي اعلام كردند و گفتند كه بلر اعتبار حزب كار را به خطر مي اندازد و اعتماد در سياست را تضعيف مي كند.

به گزارش خبرگزاري مهر و به نقل از روزنامه گاردين،  اين ارزيابي صريح از وضعيت توني بلر در نشريه "رينيوال" كه فصل نامه حزب كار است و آراء مدرنيست ها را منعكس مي كند و اعضاي كابينه انگليس و اعضاي برجسته حزب كار در آن مي نويسند، منعكس شد.
در حال حاضر پنج تن از وزراي كابينه بلر با نام هاي پاتريسيا هويت، ديويد ميلي باند، روت كلي، مارگارت هوج و آلن جانسون و همچنين سه تن از وزراي سابق به نام هاي آلن ميل بورن، رابين كوك و كلر شورت درشوراي سردبيري و تصميم گيري اين نشريه حضور دارند.
شوراي دبيران اين نشريه ضمن نام بردن از برخي رسوايي هاي اخلاقي بلر آن را براي حزب كار خطرناك دانست و گفت كه ممكن است اين وضعيت از لحاظ اخلاقي بر حزب كار تاثيرات نامناسب داشته باشد.
سردبير رينيوال گفت: حزب كار به طور سنتي در ميان اروپايي ها داراي متحديني از لحاظ سياسي بوده است كه هم اكنون اين متحدين در حال ترك حزب كار به دليل سياست گذاري هاي بلر هستند.
وي در ادامه افزود: عراق كارنامه بلر است و هم اكنون حزب كار در حال پرداخت قيمت كارهاي نامناسب رييس خويش است.
سردبير اين نشريه تصريح كرد: بدتر از همه اينكه دموكراسي ما در حال از بين رفتن است و ديگر سياستي وجود ندارد و هيچ سياستمدار به ما اعتماد نمي كند.
در ادامه آمده است: بسياري از اعضاي حزب كار و نمايندگان با اين موضوع موافق هستند و خواهان بركناري توني بلر از رياست اين حزب مي باشند. زيرا ما به تدريج  در حال از بين رفتن هستيم.
کد خبر 101949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha