۱۴ مرداد ۱۳۸۳، ۱۰:۴۶

جهاد دانشگاهي در آغاز بيست و پنج سالگي خود اعلام كرد:

مهمترين رسالت امروز همگاني كردن نهضت علمي و فناوري است

جهاد دانشگاهي بمناسبت بيست و پنجمين سال فعاليت خود با صدور بيانيه اي برنامه ها و اهداف خود را تشريح كرد .

به گزارش خبرگزاري مهر در اين بيانيه آمده است:جهاد دانشگاهي بيست و پنجمين سال فعاليت خود را در شرايطي آغاز مي كند كه شاهد تحقق فرازهايي از اهداف بلند انقلاب اسلامي و آرمان هاي والاي انقلاب فرهنگي با همت و مجاهدت و حضور هزاران جهادگر دانشگاهي در سراسر كشور است .

اينك در طليعه فصلي تازه از اين حيات ايماني و اعتقادي و در شرايطي كه ثمرات اين نهاد مقدس هر روز آشكارتر مي شود لزوم ياد آوري برخي ملاحظات و محورها داراي  اهميت فراوان است.

جهاد دانشگاهي همواره رسالت خود را به عنوان عامل برانگيزاننده حوزه هاي علم و پژوهش و فناوري پيگيرانه دنبال كرده ، اعتقاد دارد كه شرايط امروز جامعه اسلامي ضرورت و تقويت اين روند را ايجاب  مي كند . بي ترديد گسترش تحقيقات و شكوفايي روحيه تتبع و ابتكار و خلاقيت شرط نيل به خود اتكايي و توسعه پايدار جامعه است كه جهاد دانشگاهي تمام مساعي خود را صرف آن كرده و خواهد كرد.

جهاد دانشگاهي تصريح مي كند شايد مهمترين رسالت امروز كشور در عرصه علمي و فرهنگي همگاني كردن نهضت علمي و فناوري در همه ابعاد و ساحت هاي اجتماعي است.

در اين راستا جهاد دانشگاهي يكي از مهمترين و بنيادي ترين نيازهاي امروز در عرصه  هاي فرهنگي و علمي كشور را ايجاد اتاق هاي توليد انديشه در كنار ساير ابعاد نهضت علمي جامعه مي داند و آمادگي وسيع خود را براي همكاري و مشاركت با بخش هاي مختلف آموزش و فرهنگ و صنعت و خدمات كشور اعلام مي دارد.

جهاد دانشگاهي بر مبناي احساس نياز و درك موقعيت امروز جامعه كوشيده است تا با بسيج امكانات و منابع خود بر مبناي همان اولويت ها حضور جهادي و اعتقادي خود را آشكار سازد. به كارگيري شيوه هاي نوين علمي و استفاده از ابزارهاي جديد در همين راستا يكي از اوصاف ثابت اين نهاد در اجراي برنامه هاي خود بوده است . اين مهم با تمركز در سياست گذاري و عدم تمركز در امور اجرايي و هماهنگي تشكيلات همراه  بوده و از اين طريق ايجاد مراكز و سازمان هاي جديد در عرصه كار علمي و فرهنگي محقق شده است. در همين خصوص با بهره گيري از گستردگي تشكيلات جهاد دانشگاهي و ظرفيت ها و قابليت هاي  حوزه هاي تحت پوشش هر روز بر وسعت دامنه فعاليت اين مراكز و سازمان ها افزوده مي شود.

جهاد دانشگاهي فعاليت هاي فرهنگي و هنري در جامعه را از منظر تقويت ظرفيت هاي كشف نشده ، تقويت و تجهيز مديريت و سازمان هاي فرهنگي  مهمترين اولويت اين عرصه مي داند و علاوه بر تلاش هايي كه در زمينه نظام آماري  و اطلاعاتي از خود نشان داده است براي برنامه ريزي  و ارزشيابي فعاليت هاي فرهنگي، سازماندهي و بهره برداري مطلوب از امكانات و تاسيسات فرهنگي و هنري نهادهاي دولتي غير فرهنگي آمادگي خود را اعلام مي كند.

جهاد دانشگاهي در سالروز تشكيل خود يكبار ديگر ضمن تجديد عهد و پيمان با آرمان هاي بلند معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) و تاسي از رهنمودهاي راهگشاي رهبر معظم انقلاب اسلامي اعلام مي دارد كه با نهايت توان و تلاش خود در جهت اهداف انقلاب اسلامي خواهد كوشيد و به همين وسيله يكايك دانشگاهيان فرهيخته ايران اسلامي را به كوشش مستدام در مسير آباداني و شكوفايي اين سرزمين و رفع نيازهاي ملت شريف فرا مي خواند.

کد خبر 100565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha