۲۷ مهر ۱۳۸۳، ۱۱:۱۴

به زودي با انتشار گزيده غزليات اين شاعر شهير به انتخاب ضياء الدين ترابي

جوانان به ملاقات غزليات شورانگيز " مــولانا " مي روند

خبرگزاري مهر - گروه فرهنگ و ادب : به زودي گزيده اي از " غزليات مولانا " با مقدمه و انتخاب ضياء الدين تــرابي ، ويژه گروه سني جوانان از سوي نشر آفرينش منتشر مي شود.

به گزارش خبرنگارادبي مهـــر ، ضياء الدين ترابي در كتاب اخير خود ، 300 غزل از جلال الدين محمد بلخي - مشهور به مولانا را در سه فصل مجـزا آورده است .
اين گزارش حاكي است كه " تنهايي " - " شيدايي " و " رهـايي " عناويني هستند كه گردآورنده  براي فصل هاي اين كتاب در نظر گرفته است ، هر يك از فصل ها 100 غـزل از مولوي را در بر گرفته است.
ترابي مقدمه اي تفصيلي نيز در آغاز كتاب آورده است ، وي از ميان 3400 غزل منسوب به مولانا ، به گزينش 300 غزل اكتفا كرده است و قرار است در آينده اي نه چندان دور ، ساير اشعار مولانا نيز در مجموعه كتاب هايي منتشر شود.
انگيزه ترابي از گردآوري و انتشار اين كتاب ، معرفي بيشتر مولانا و مراحل تكاملي شعر اين شاعر شهير به نسل هاي جديد عنوان شده است. 
از ترابي تا امروز ، مجموعه شعرهايي چون : از نام هاي حك شده بر سنگ - سرخ از پرنده و پرواز و آثاري در ارتباط با تحليل و نقد شعرهاي نيما يوشيج و مهدي اخوان ثالث را شاهد بوده ايم. 

کد خبر 122200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha